Ik ben SEO tekstschrijver en werk als correspondent voor het Eindhovens Dagblad. The Power Of The Pen is mijn eigen nieuwssite.

Als kind schreef ik al verhalen voor de schoolkrant. Door de jaren heen ben ik altijd aan het schrijven geweest. STApels dagboeken heb ik volgeschreven en ik ben één van die zeldzame types die gek is op het schrijven van puntige Sinterklaasgedichten of liedjes voor bruiloften en partijen.

Wat ik voor je kan doen:

Ik kan voor je schrijven of jouw eigen teksten redigeren. Wat ik allemaal voor je kan schrijven? Nou, je kan het zo gek niet bedenken. Onderstaand geef ik alvast wat voorbeelden, maar staat jouw “klus” er niet tussen, geen probleem, ik ben flexibel!

“SEO Content”

Dat zijn teksten voor websites, webshops of social mediakanalen. Ze bevatten de juiste zoekwoorden. Wat zijn dan die juiste zoekwoorden? Dat hangt ervan af wie je wilt bereiken. Als je een website hebt over verhuur van apparatuur voor een beurs wil je een andere doelgroep aanspreken dan wanneer je dure, klassieke auto’s probeert te verkopen.

Schrijven van blogs:

Blogs spelen een belangrijke rol bij zoekmachineoptimalisatie. Tenminste, als ze vers geschreven en dus uniek zijn qua inhoud. Een blog heeft altijd een uitgekiende titel en de tekst bevat belangrijke zoekwoorden die in een goede context worden gebruikt. Dat is SEO-content schrijven volgens het Google-boekje. Het onderzoek naar de juiste zoekwoorden kan ik ook voor je uitvoeren.

Schrijven van websiteteksten:

Vlot leesbare teksten die de juiste zoekwoorden bevatten. Die moeten natuurlijk eerst boven tafel komen en ook dat kan ik voor je verzorgen. Ik kan de teksten “zo” aanleveren of direct op je website zetten. Dat laatste gaat een stuk sneller en ik kan dan ook de zoekwoorden per pagina exacter toepassen.

Vertalen van content:

Het vertalen van Nederlandse teksten naar Engels of juist van Engels naar Nederlands. Ook daarbij wordt de SEO-content-regel toegepast: zoveel mogelijk zoekwoorden logisch gebruiken zodat de tekst vlot geschreven en samenhangend blijft. En uniek. Dat zorgt ervoor dat de zoekmachines je snel weten te vinden.

Persberichten:

Ik schrijf kort maar krachtige persberichten, die goed verspreid worden en zelfs in Google News terecht kunnen komen wanneer je dat wilt. Daar ga je ECHT goed door scoren in Google! Een persbericht kan over van alles gaan en het is een slimme manier om jou of je organisatie op de kaart te zetten. Gewoon een kwestie van slim publiceren.

Artikelen/columns over specifieke onderwerpen:

We bespreken samen de details die bij deze specifieke opdracht komen kijken. Is het online, offline of beiden? Mogelijk is er al achtergrondinformatie beschikbaar? Anders doe ik zelf de research wel! Ook hier komen mijn specifieke kwaliteiten als SEO-tekstschrijver goed van pas.

Proeflezen, redigeren:

Het blijft lastig om je eigen tekst objectief te beoordelen of om er schoonheidsfoutjes uit te halen. Een buitenstaander zoals ik heeft een frisse, objectieve kijk en dat werkt veel beter. Denk aan handleidingen, rapporten, offertes, presentaties etc. Als de tekst bedoeld is voor online gebruik komt er nog een dimensie bij: het verwerken van de juiste zoekwoorden zodat het echte “SEO content” wordt.

Afnemen van interviews:

Een interview met een leverancier, een tevreden klant of met u zelf kan een verrassend artikel opleveren. Of een veelzeggend informeel filmpje gewoon uit de losse pols, waaruit heel duidelijk blijkt wat u nastreeft, verkoopt of hoe uw diensten gewaardeerd worden. Het is DE manier om unieke content te genereren zodat Google u een aantrekkelijke partij blijft vinden.

Uitingen op social media kanalen:

Een paar zinnen om een blog of vlog te publiceren, een kort en krachtige “post” plaatsen, een pagina aanmaken op bijvoorbeeld Facebook of LinkedIn. Maar net zo goed op Pinterest, Instagram of Twitter. Hoe vaker u unieke content plaatst, hoe beter u gevonden wordt en hoe groter de kans dat u als autoriteit wordt aangemerkt. De kracht zit hem in de herhaling.

Onderzoek naar de juiste zoekwoorden:

Het goed gevonden worden door de zoekmachines zorgt ervoor dat er veel bezoekers op uw site of social mediakanaal terechtkomen. Daarvoor is het nodig dat de juiste zoekwoorden en zoektermen in de (website)content verwerkt worden. Het onderzoek naar deze woorden kan ik voor u uitvoeren. Aan de hand van de antwoorden op de vragen die ik stel kan ik meteen aan de slag.

Onderzoek naar de performance van uw website/-shop:

Hiervoor werk ik samen met een team van experts op dit gebied. Zij zetten speciale tools in om bijvoorbeeld performance, eigenheid en veiligheid te meten. Ook kijken ze naar de manier waarop de site gebouwd is en of er voldaan wordt aan de regelgeving inzake de nieuwe privacywetgeving. Vaak kunt u aan de hand van een paar kleine ingrepen uw website een behoorlijke boost (laten) geven.